Spørgsmål og svar

Nedenfor kan du finde svar på de mest almindelige spørgsmål vi får hos boody.dk. Hvis du ikke finder svar på dit spørgsmål, så kontakt os via kontaktformularen.

Hvordan vasker jeg bambus? 
Etik og øko akkreditering
Er jeres produkt/fremstillingsproces miljøvenlig?
Hvordan er arbejdsvilkårne på vores fabrikker?
Ordrer og levering
Hvad er mine leveringsmuligheder? 
Track & trace
Hvor leverer I til?
Returnering
Hvordan er jeres returpolitik?
Varens stand, når du sender den retur?
Generelle spørgsmål
Hvornår kan jeg forvente svar på min mail?
Boody forhandlere
Hvor er min nærmeste Boody forhandler?

Materiale og pleje 

Hvad er specielt ved bambus?

Vi synes det er genialt. Det er luksuriøst blødt og har masser af øko og sundhedsmæssige fordele.

Hvordan vasker jeg Boody?

Vi anbefaler en varm maskinvask med lignende farver, ved hjælp af blid biologisk nedbrydeligt rengøringsmiddel, efterfulgt af tørring i skyggen. Hvis du har behov for at tørretumble, anbefales det mest skånsomme program. Stryges ved lav varme og bør ikke sendes til rens.

Etik og øko akkreditering

Er jeres produkt/fremstillingsproces miljøvenlig?

Vi brænder for at have det lavest mulige miljømæssige fodaftryk fra både vores tøj og supply chain, og revurderer utrætteligt vores processer. Boodys garn er indehaver af Øko-Tex 100 "Tiltro Til Tekstiler"-certificering, som betyder, at garnet hverken indeholder spor af kemikalier eller skadelige giftstoffer, som kan være skadelige for vores sundhed.

Vores strikkeri er ISO 14000 akkrediteret, hvilket attesterer, at alt spildevand bliver genbrugt, og de miljømæssige konsekvenser af produktionen er minimeret ved at styre reduktion af affald og energiforbrug. Vores tøj er farvet uden skadelige kemikalier, og alt vand genanvendes og genbruges

Vi stræber hele tiden efter at forbedre miljøvenligheden af vores produkter.

Vores indpakning er lavet af genbrugspapir og er printet med plantefarver. Du kan få mere at vide om processen bag at transformere bambus til Boody her.

Hvordan er arbejdsvilkårne på vores fabrikker?

Vi er WRAP-certifcerede, hvilket vil sige, at vores fabrikker tilbyder sikre og lovlige arbejdsvilkår. Vores produktionsfaciliteter anvender ikke børnearbejde, diskriminerer ikke, overholder alle miljøbestemmelser, betaler rimelige lønninger og respekterer arbejdernes rettigheder og vigtigst af alt; tolererer ikke udnyttelse eller diskrimination.

Klik her for mere information om WRAP og de 12 principper, der er grundlæggende for vores akkreditering. 

Ordrer og levering

Hvordan er mine leveringsmuligheder?

Vi har en række leveringsmuligheder - se mulighederne herunder. 

Standard levering til GLS pakkeshop 29,00 kr
Standard levering til døren 39,00 kr
Fri levering ved køb over 300,00 kr

 

Hvis du bestiller inden kl. 11.00 i hverdagen bliver din ordre behandlet samme dag.

Ordrer afgivet på en fredag efter kl. 11.00 vil først blive behandlet mandagen efter.

Vi bestræber os på at behandle ordrer samme dag, men i særligt travle perioder gør vi hvad vi kan for at få ordrerne afsted indenfor 3 arbejdsdage.

Track & Trace

Du vil modtage en e-mail med et forsendelsesnummer, når din pakke har forladt vores lager, så du kan følge din pakke mens den er på vej til dig!

Hvor leverer I til?

Vi leverer til kun til kunder i Danmark - med undtagelse af Grønland og Færøerne, da vi desværre ikke kan levere til områder med særlige moms- og toldregler. Hvis du bor i USA eller Canada kan du benytte www.boodywear.com. Hvis du bor i UK kan du besøge www.boody.co.uk og hvis du bor i Sydafrika kan du benytte www.boodywear.co.za.

Returnering

Hvordan er jeres returpolitik?

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Vi betaler omkostningerne ved retur inden for 14 dage efter du har modtaget din vare. Herefter skal du selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 49 dkk.

Hvis du vil arrangere en retur på en fejlagtig vare, bedes du kontakte os.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Generelle spørgsmål

Hvornår kan jeg forvente svar på min email?

Vi gør vores bedste for at besvare alle indkomne mails hurtigst muligt, dog senest inden for 2 hverdage. Hvis du stadig ikke har fået svar inden for 2 hverdage, så bedes du venligst sende din mail igen, da mailen kan være gået tabt.

Vi kan kontakes via boody@sowco.dk

Boody forhandlere

Hvor er min nærmeste Boody forhandler?

Du kan finde Boody i din lokale helsekost. Hvis du vil prøve tøjet kan du besøge vores pop-up butik hos Helsam Frederiksberg, Gammel Kongevej 113, 1850 Frederiksberg C.