Spørgsmål & svar

Nedenfor kan du finde svar på de mest almindelige spørgsmål vi får hos boody.dk. Hvis du ikke finder svar på dit spørgsmål, så kontakt os via kontaktformularen.

Hvad er specielt ved bambus?
Vi synes det er genialt. Det er luksuriøst blødt og har masser af øko og sundhedsmæssige fordele.

Hvordan vasker jeg Boody?
Vi anbefaler en varm maskinvask med lignende farver, ved hjælp af blid biologisk nedbrydeligt rengøringsmiddel, efterfulgt af tørring i skyggen. Hvis du har behov for at tørretumble, anbefales det mest skånsomme program. Stryges ved lav varme og bør ikke sendes til rens.

Vasketip: Padded Bras
Vi anbefaler at tage indlæggene ud inden vask for at holde deres form. Indlæggene håndvaskes i koldt eller varmt vand
Er jeres produkt/fremstillingsproces miljøvenlig?
Vi brænder for at have det lavest mulige miljømæssige fodaftryk fra både vores tøj og supply chain, og revurderer utrætteligt vores processer. Boodys garn er indehaver af Øko-Tex 100 "Tiltro Til Tekstiler"-certificering, som betyder, at garnet hverken indeholder spor af kemikalier eller skadelige giftstoffer, som kan være skadelige for vores sundhed.
Vores strikkeri er ISO 14000 akkrediteret, hvilket attesterer, at alt spildevand bliver genbrugt, og de miljømæssige konsekvenser af produktionen er minimeret ved at styre reduktion af affald og energiforbrug. Vores tøj er farvet uden skadelige kemikalier, og alt vand genanvendes og genbruges.
Vi stræber hele tiden efter at forbedre miljøvenligheden af vores produkter.
Vores indpakning er lavet af genbrugspapir og er printet med plantefarver. Du kan få mere at vide om processen bag at transformere bambus til Boody her.

Hvordan er arbejdsvilkårne på vores fabrikker?
Vi er WRAP-certifcerede, hvilket vil sige, at vores fabrikker tilbyder sikre og lovlige arbejdsvilkår. Vores produktionsfaciliteter anvender ikke børnearbejde, diskriminerer ikke, overholder alle miljøbestemmelser, betaler rimelige lønninger og respekterer arbejdernes rettigheder og vigtigst af alt; tolererer ikke udnyttelse eller diskrimination.
Klik her for mere information om WRAP og de 12 principper, der er grundlæggende for vores akkreditering.
Du kan læse mere om alle vores certificeringer her.
Hvilke leveringsmuligheder har jeg?

Vi tilbyder levering med GLS - se priser herunder.

Levering til GLS pakkeshop 29,00 kr
Levering til døren med GLS 59,00 kr
Fri levering ved køb over 499,00 kr
Vi bestræber os på at behandle ordrer samme dag, men i særligt travle perioder gør vi hvad vi kan for at få ordrerne afsted indenfor 3 arbejdsdage

Track & Trace
Du vil modtage en e-mail med et forsendelsesnummer, når din pakke har forladt vores lager, så du kan følge din pakke mens den er på vej til dig!

Hvor leverer I til?
Vi leverer til kun til kunder i Danmark - med undtagelse af Grønland og Færøerne, da vi desværre ikke kan levere til områder med særlige moms- og toldregler. Bor du i Sverige kan du benytte dit af www.boody.se, for resterende EU-lande kan du besøge www.boody.eu.  Hvis du bor i Australien eller New Zealand kan du benytte www.boody.com.au. Hvis du bor i USA eller Canada kan du benytte www.boodywear.com. Hvis du bor i UK kan du besøge www.boody.co.uk og hvis du bor i Sydafrika kan du benytte www.boodywear.co.za
Har du modtaget en Boody gave?
Hvis du vil bytte en gave fra Boody.dk, så husk at oplyse os om ordrenummeret, så vi hurtigt kan behandle dine returønsker.
Hvis du vil have pengene refunderet, gør vi opmærksom på, at pengene kun kan refunderes til det betalingskort, der blev brugt ved bestilling.

Hvordan er jeres returpolitik?
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 30 dage til at sende varen tilbage til os. Husk altid at oplyse os om dit ordrenummer, så vi hurtigt kan behandle din retur.  OBS. Alle julegaver kan byttes frem til d. 31 januar 2024.

Hvis du bestille via vores returportal, så betaler vi omkostningerne, så du stressfrit kan sende varer tilbage os. Brug linket herunder til at hente et returlabel.
Hvis du vil arrangere en retur på en fejlagtig vare, bedes du kontakte os.


Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Se vores returside for flere oplysninger.
Nyhedsbrev
Vi vil gerne holde kontakten til alle jer, der elsker Boody. Derfor sender vi ind i mellem mails ud omkring nye produkter, udsalg og andre spændende ting, som vi gerne vil dele med vores abonnenter.
For at modtage nyheder fra Boody skal du tilmelde dig vores nyhedsbrev og tjekke din indbakke for en mail, der lader dig godkende tilmeldingen. Husk at tjekke dit spamfilter, og godkend vores nyhedsbreve, så du ikke går glip af vores nyheder og spændende tilbud.
Når du har tilmeldt dig vores nyhedsbrev vil du få tilsendt en rabatkode på email, som du kan bruge på dit næste køb.
Bemærk, der kan gå op til 20 min før mailen er i din indbakke.

Hvordan bruger jeg rabatkoder?
Når du har modtaget din rabatkode, skal du indsætte den i rabatfeltet til højre ved "kassen". Dette gør sig i øvrigt gældende for alle rabatkoder.
Bemærk venligst, at du kun kan bruge én rabatkode pr. køb.
Hvornår kan jeg forvente svar på min henvendelse?
Vi gør vores bedste for at besvare alle indkomne mails hurtigst muligt, dog senest inden for 2 hverdage. Hvis du stadig ikke har fået svar inden for 2 hverdage, så bedes du venligst sende din mail igen, da mailen kan være gået tabt. Vi kan kontakes via support@boody.dk.
Hvor er min nærmeste Boody forhandler?
For at finde din nærmeste butik, kan du anvende vores kort her